Skip to content

Je 'Over mij'-pagina | de ultieme checklist

Dé elementen voor een 'Over mij'-pagina die vertrouwen wekt

De 'over mij'-checklist: voor die klik die je wil voelen, zoals in 't echt.

Je beseft goed

  • dat nieuwe klanten een klik met jou moeten voelen, in ‘t echt, maar ook op je website
  • dat je je expertise op één of andere manier duidelijk moet maken via je site
  • dat je ‘over mij’-pagina daarvoor dé place to be is, want dat is na de Home de meest bezochte pagina van je site.

Maar

  • Over jezelf schrijven is verdomd moeilijk.
  • Hoe maak je een goeie mix tussen persoonlijkheid en expertise?
  • Hoe kom je los van het gortdroge online CV?
  • Hoe maak je een pagina die niet opschepperig overkomt?

Zo schrijf je een ‘Over mij’-pagina die overtuigt

Als doorgewinterde copywriters schreven we al talloze ‘Over mij’-pagina’s voor ondernemers. Inclusief voor onszelf. 

We maakten een ultieme checklist met alle elementen die jouw ‘Over mij’-pagina moet bevatten om je doelen af te vinken:

✔️ vertrouwen scheppen

✔️ je expertise tonen zonder als opschepper over te komen

✔️ je stijl, aanpak en persoonlijkheid laten zien

✔️ die klik maken met klanten die steengoed bij je passen

Met de checklist bij de hand bouw je stap voor stap je about-pagina op. De checklist vormt je leidraad bij het opstellen van deze hyperbelangrijke, maar moeilijk te schrijven pagina.

Kan een AI-tool die ‘Over mij’-pagina niet schrijven?

Welja, een AI-schrijftool vormt zeker een prima schrijfassistent. Maar dan moet je ‘m wel voeden met de juiste informatie en vervolgens gerichte prompts (ofwel commando’s) geven. Deze ultieme checklist is daarbij onmisbaar.

Je ‘Over mij’-pagina | De ultieme checklist

Met deze leidraad schrijf jij een about-pagina die overtuigt.

29,-

Ook als copywriter weet ik niet alles. De Over mij-pagina op mijn website kon beter. Dankzij jullie tips weet ik nu hoe ik dat moet aanpakken.

Reitske Bosschem, freelance copywriter

Wat doet WAT?

Wij zijn Karlien De Vrieze, Linde Jacobs en Griet Rebry. Elk apart zijn we freelance copywriters en communicatieadviseurs. Maar samen runnen we WAT, Working Apart Together.

De marketing- & communicatietechnieken die we dagelijks succesvol toepassen bij ondernemingen, organisaties en bedrijven, delen we via WAT met ondernemers en freelancers die zelf instaan voor hun marketing. Want we snappen: da’s niet zo simpel. En het komt er allemaal maar bovenop, terwijl jij toch eigenlijk gewoon met je passie wil bezig zijn.

We leren ondernemers hoe ze via duidelijke communicatie doeltreffend klanten bereiken en hun omzet verhogen. Zonder gigantische budgetten richting marketingbureaus te sluizen.

WAT steunt

Omdat wij goed beseffen dat we lucky bastards zijn omdat we elke dag doen wat we graag doen en daar onze centen mee kunnen verdienen. En omdat het een belachelijk groot schandaal is dat dat niet voor iedereen zomaar kan of vanzelfsprekend is. Daarom gaat er 5 % van de opbrengst van WAT naar Amnesty International en het Gents Solidariteitsfonds. Sharing is caring. 🎉

Foto’s op deze pagina

  • Astrid Bultynck – I Shoot You
  • Unsplash: Rishabh Dharmani en Jackson Simmer
Winkelwagen