Skip to content

💌 Abonneer op de WAT-mail en krijg om de 14 dagen een marketingtip recht in je inbox. Zo'n tip waar je écht iets mee bent. 👌

Captions die doen stoppen met scrollen? Dit is het ingrediënt!

Goede tekstjes (a.k.a. captions) bij je social posts bedenken: het is soms echt een pain in the 🍑. En toch zo belangrijk. Want met die korte tekstjes maak je connectie en schep je een stevige band met je volgers. Hoe je dat aanpakt, zo tekstjes voor socials schrijven?  Met dit ingrediënt lukt het! 

Het geheime ingrediënt …

Ik heb er redelijk veel uitgetest, zo van die maaltijdboxen. HelloFresh, Foodbag, Ekomenu, you name it. En echt waar: ze maken ‘t leven makkelijker. Sowieso. Je hebt de garantie op een verse, smakelijke maaltijd zonder er brainspace aan te spenderen. Zalig.

Vaak zijn die maaltijden zelfs een tikkeltje beter dan wanneer je op eigen houtje iets gelijkaardigs zou klaarmaken. Hoe dóen ze het?

Wel, vaak geeft één klein ingrediënt de doorslag.

Pak nu de tomaat-mozzarella. Mega goede combo. Met peper uit de molen. Goeie olijfolie. Grof zeezout. Verse basilicum (gescheurd, niet gesneden, net als de mozzarella zelf). En … geraspte citroenschil? Jep. Net dat subtiele ingrediënt tilde die Italiaanse classic van heerlijk naar ronduit hemels.

… voor meer connectie en interactie via je captions op social media

En zo zien we dat dus ook gebeuren bij social mediaposts. (Ja, wij zien in alles parallellen met marketing, help ons🥲)

Maar hoe zit dat dan? Welja, we worden blij van toffe filmpjes, een reeks snapshots behind the scenes, een mooie productfoto: heerlijk om te zien. Maar als er bij dat beeld een inspirerend, verrassend of ronduit leuk tekstje staat, dan gaat je hart een slag sneller slaan en maak je écht connectie met de maker of ondernemer in kwestie.

Met dat eigen tekstje, dat snuifje peper, zout én citroenzeste, geeft de ondernemer je een hemels stukje energie. Post na post.

‘Maar ja,’ horen we soms tijdens onze workshops.

Zulke toffe tekstjes op social media, jullie kúnnen dat zomaar bedenken, want jullie zijn copywriters.

Ewel, we verklappen je graag: wij gebruiken daar een paar schrijftechnieken voor. En die technieken hebben we in een workshop gegoten.

Een workshop waarin je met onze toolbox zelf aan het werk gaat. Zwoegen en zweten zal je, maar wel in a good way. 😜

Zin om bij ons te komen workshoppen?

Andere posts

Winkelwagen